Verstuivers

Door verschillende oorzaken kunnen verstuivers nog wel eens goed vastzitten en is er soms grote trekkracht voor nodig om de verstuiver eruit te trekken. Om deze grote trekkracht op een juiste manier te gebruiken, is het nodig te beschikken over gereedschap wat daarvoor gemaakt is en moet het passen op de cilinderkop om te voorkomen dat er schade aan de motor ontstaat.

Door gebruik te maken van een hydraulische pers is het mogelijk te zien welke krachten erop gezet worden en kunnen we beter een goede afweging maken wat de beste werkwijze is.

In de loop der jaren hebben we steeds ons gereedschap aangepast en uitgebreid en daardoor zijn we in staat de verstuivers te demonteren en vrijwel altijd zonder dat de cilinderkop schade oploopt.

Al langere tijd komen de Renault Trafic/Opel Vivaro 2,0 l en de 2,5 l veel voor, maar ook Mercedes (lekkage van de brandplaat) komt regelmatig voor.

De Fiat motoren 1,3,  de 2,3 en de 3,0 in Fiat en Iveco zijn motoren waarvoor we ook specifieke trekkersets hebben, maar ook voor de Ford 2.0 TDCi hebben we recent een nieuwe set beschikbaar.

We verzorgen ook het uitboren van de afgebroken bevestigingsbouten van de verstuivers en/of plaatsen een nieuw tapeind daarvoor in de plaats.